nuffnang

Wednesday, June 22, 2011

Let'S go 2 GANU!!!! episode 2

Salam...salam...salam...

post yg lepas sembang setakat balik dari snorkeling kat pulau kapas kan...sebaik sahaja bot berlabuh di jeti Marang....ape lagi cari hotel yang telah dibooking untuk tido la...apa lagi...

Hotel yg berjaya dipilih adalah............angulia resort 
sebab dipilih

  1. purata sorang 30 rgt semalam
  2. lokasi di tepi pantai
  3. berhampiran dengan jeti marang
  4. memang sesuai sgt la der..hahahahhah
antara gambo2 disekeliling resort...sila layan dulu

signboard resort....

bilik2 di resort

sedikit landscape

betul2 di tepi laut


pulau kapas....dari pantai...(x jauh pun berenang pun leh sampai hahahaha)

dah cek in ape bagai.....tido dulu...penat drive selama 10 jam + penat snorkeling lg....mmg kejap je la lelapnye kan......x yah nak amik mood bagai...letak je kepala kat bantal..terus setel...hahahaha

agak2....sebelum maghrib...baru tersedar (padahal org dah ketuk pintu bilik suruh bangun) masing2 dah kelaparan....nak cari nasi....

jalan2 cari makan...jumpe kedai makan dekat dgn pantai kelulut....tepi laut gak (ah ko sume nak tepi laut)...hahahaha.....

kalo dah kate tepi laut.....makan pun sume makanan laut....kire hari tu..sume berkaitan dengan laut je.....

dah sampai GANU kan,,hahahahahhaa...
dah setel makan ape bagai..round2 g kuala terengganu sampai mate x leh bukak......tu tandenya mau tido ar...

ape jadi lepas bgn tido esok pagi....seperti biase la....next!!!!


Friday, June 17, 2011

Let'S go 2 GANU!!!!

yu-hu!!!!!!!!

first skali....ade ape dgn GANU ini......
kalo sebut je ganu......sume org terbayang pantai......pulau...kopok lekor.....satar....kopok losong...dan macam2 keropok lagi la....

Baru-baru ini...penaklukan terlah menjalankan misi ke ganu untuk menakluki salah satu pulau yang terdapat disane......

lokasi terletak di MARANG, GANU!!

jarak dari Kuala Lumpur menuju ke jeti adalah lebih kurang 478.9 km...bersamaan dengan 9 jam perjalanan....

maklumlah jauh kan...drive sorang2.......malam2...mesti ade pit stop gak....kan...come on ar......

berikut adalah cadangan xtvt yang boleh dilakukan ketika 3 hari berada di MARANG...GANU

Hari Pertama............
Lokasi Pulau Kapas, Marang
xtvt : mandi2 dan bergambar sakan...dan x lupe juge memantapkan skill renangan.....hahahaha
coral????? ade tu ade..tp skit je.....byk yg dah mati........kalo mahu kan pengalaman snorkeling yang mantaps lagi superb...silalah lajak kan perjalanan ke jeti  MERANG.....untuk ambil bot ke pulau REDANG......

seharian lah di sane beramah mesra dgn keindahan air yg jernih dan pasir yang halus lg mulus.....

layan skit gambo yang terdapat di sekitar pulau KAPAS  ini....


ikan-ikan...

batu karang yang ade..







keadaan sekeliling pulau kapas




sekitar pantai pulau kapas.......mmg superb ar.....


menjelang petang.........agak2 dah boring mandi laut...mandi pasir dan sebagainye...rogerlah captain bot untuk pulang ke tanah tumpah darah aku...

tapi perjalanan ke MARANG..GANU ini bukan setakat pulau kapas je der......
ganu ni kan besar......byk tempat leh pegi....

ape lagi yang ade di ganu ni.......

spt BIASE LAH....

NEXT!!!!!!!

Monday, June 6, 2011

menGikut Jadual!!!

ikut jadual??????
jadual mane la ko ikut ni der......
nak kate ko student..x plak....
keje pun..hari2 buat bende same.....


saje untuk makluman.....


siri2 penaklukan masih mengikut urutan yang telah ditetapkan....


lihat sebelah kanan-------> Next station is...untuk rujukan lanjut....

sekian...

HUARGHHUARGHUARGHUARGH!!!!!!!!!!!!!!