nuffnang

Tuesday, April 5, 2011

TiOman La Plak....

yosshhh!!!!!!

destinasi seterusnya pada entry ini adalah tioman...aka..pulau naga...
sebab ape pulau naga...org ckp bentuk dia mcm naga.....
x tau betul ke idak.....lain org lain rase.....


penaklukan tioman berlaku tanpa dirancang same sekali.....
bukannye bangun tido terus dah ade kat sane...
ofkos la dari kl nek bus ke mersing..tunggu feri 7 jam lagi...

cume...pade mulanye x termasuk dalam takwim 2011..(ceh ko...siap takwim lagi)
alang2 dah ade org nak pegi....mencelah jelah...sbb pulau tu pun belum penah sampai lagi..
kalo dah penah sampai....agak berkire2 gak lah nak pegi..sebab.....

bace sampai habis...

route yg diambil
KL-BTS-MERSING-TIOMAN-MERSING-BUKIT JALIL-KL

duration
3 hari 2 malam

tempoh perjalanan dari KL ke TIOMAN
14 jam okeh....14 jam..bukan 4 ke 6 jam...


sebab:-
KL-Mersing 5 Jam (gerak kui 11 mlm sampai kui 4 pagi) = 5 Jam


tunggu feri (dari kul 4 sampai kul 11 pagi) = 7 jam lame tu bai.....


dari mersing ke tioman (11 pg sampai kui 1) = 2 jam


SATU TEMPOH YG CUKUP PANJANG.....(terutama duk melanguk tunggu time feri)





Resort yang menjadi pilihan

DAMAI RESORT terletak di kampung genting.....
sbb paling murah la...x kuase nak amik mahal2...sbb utk tido je pun..selain tido..sume duk laut...
ape barang g pulau duk bilik tido...
no point la gi pulau tido..
kat kl pun boleh tido maa....apa la lu.....

Gambo skit...tgk guane....

mcm biase...trademark penaklukan
mmg kewl gile

kedai runcit..odw ke resort

cafe resort sebelah....ade wifi tu..
(borak2 cafe)
@sun beach resort

pintu gerbang resort.... klasik seh...



sebagai intro je ni........lain isi atau ape yg ade kat sane..mcm biase la...

NEXT ENTRY PLEASE!!!!!

CALOO DULU..

6 comments:

maze said...

perghhh.. berdebar2 menunggu next entry.. lu buat wa x senang duduk la wei wakakaka... 1st!!! (xkan la mermaid jantan duk kat darat je?)

PeNakLukan said...

SABAR BEB...BENDE BAGUS KENE PELAN2...MUAHUAHAUHAUA

Nozie Yusof said...

nie je? rugi 28 jam perjalanan?..hahah. penah pegi dok kat sebelah 'berjaya' tue

maze said...

wei.. abess stim la cmni.. lama sgt tunggu semangat jadi kendur la wei.. kurang tegang wakakaka

PeNakLukan said...

nozie..sabo dulu..ade lg....pelan2...baru mcm drama..seminggu satu episod...pegi je 14 jam..balik cepat skit...sampai jeti terus naik bas..jimat 5 jam ar...

maze said...

penat arr cam nie.. asyik refresh setiap jam nak tgok ada entry baru..