nuffnang

Tuesday, July 5, 2011

Let'S go 2 GANU!!!! episode 3

Ya-HA!!!!

kite sembang sampai mane ari tuh.......baru stakat resort anggullia kan.......

ni antara xtvt yang boleh dibuat ketika berada di marang ganu ini......
berendam di air terjun sekayu (permata pantai timur).......atau lebih dikenali sebagai...sekayu waterfall (jewel of east coast)..hahahhaha

lokasi air terjun ini terletak kira-kira sejam perjalanan dari bandar marang...x jauh sgt pun....pejam celik pejam celik dah sampai..cume yang terasa lame tu driver je...penat bai..bawak kete....alang2 dah ade kat marang kan.....ntah bile lagi nak singgah kalo bukan time ni kan...

mase yang sesuai untuk pergi..bagi pelancong selain kelantan terengganu dan kedah..ialah pada hari ahad...

sebab ape...sebab x ramai orang sbb ganu kan ahad keje......org2 luar leh dtg..pastu sekayu tu aku yg punye hahahaha..

layan skit panorama-panorama yang menarik.....


signboard yang memaparkan kefemesan air terjun ini

menuju ke kawasan hutan...

pintu gerbang......luaran...

papan tandan utk xtvt yang boleh dijalankan

pintu gerbang dalaman..dekat2 dgn parking

bagi sesape yang malas balik hari..sini ade resort gak...

tu dia.....tinggi bai...air dia lompat

suasane hari ahad...sunyi...air terjun ni wa yg punye...
unpollution water....SEJUK!!!

pondok atas tu...utk menenangkan fikiran yang kusut...
LAYAN wei lepak sambil minum kopi panas cicah biskut gula...


dah puas mandi ape bagai.....balik ke bandar marang semula...
untuk ape patah balik ke marang...
sebab ade xtvt yang paling utama akan dilakukan.....
kerana xtvt ini bandar marang begitu femes....sampai maskot bandar ini pun dipengaruhi oleh xtvt tersebut

lihat ni....

tu dia!!!!
maskot bandar marang
(tgn drifter tuh!!)

ok...MAIN EVENT at MARANG...COMING UP NEXT at SIRI>>>>>PENAKLUKAN

5 comments:

MiszNoRuL said...

sape eh amik picture tue?haha

PeNakLukan said...

photographer upahan....hahahah

Anonymous said...

Taknak tengok gambar sotong simen wei.. Nak tengok sotong kat laut tu.

maze said...

ceh.. nurul awal2 lg dah mencemar duli komen cheisss... xpe no 4!

MiszNoRuL said...

upahan la sangat!kalau upahan mane upahnye??

maze, wa over adrenalin plak nk mengomen